Męska bezsilność

Young happy couple in bed

Wywnioskowałeś, iż twoja aktywność seksualna spadła ostatnimi czasy? Spokojnie. Po pierwsze, kłopot taki dotyczy nie tylko ciebie lecz dużej części męskiego społeczeństwa i to nie jest przyczyna do wstydu. Po drugie chwilowe niedomaganie nie oznacza jeszcze impotencji, choć przestrzegam, abyś zapalił w swoim umyśle lampkę ostrzegawczą. Po trzecie – to naprawdę da się naprawić, abyś mógł cieszyć się pełnią życia! levitra

Odnotowałeś pierwsze objawy choroby – co powinieneś uczynić?

Przełam wstyd i odwiedź lekarza rodzinnego. To nie jest rzadki problem, z którym zmagasz się tylko ty. Problemy ze wzwodem, impotencja, to jedno z częstszych problemów męskich i dotyczy co drugiego mężczyzny w wieku 40-70 lat. Tak, statystyki mówią prawdę, potraktuj więc wizytę u lekarza nie jak zło konieczne, ale jak wizytę w zakładzie mechanicznym w celu naprawy maszyny, którą jest twój organizm, żebyś mógł szczycić się 100% jej wydajnością. Oprócz tego regularnie badaj ciśnienie tętnicze i poziom cholesterolu, aby uniknąć częstej przyczyny impotencji – chorób układu krwionośnego.

Po co Ci lekarz rodzinny a nie specjalista?

Dlatego, iż lekarz pierwszego kontaktu oceni stopień rozwoju choroby i wskaże stosownego specjalisty – urologa albo seksuologa, który na pewno ci pomoże. Od lekarza POZ (podstawowej opieki zdrowotnej) możesz otrzymać także skierowanie na badania, które pomogą w ustaleniu przyczyny choroby. Problemy z erekcją są całkowicie uleczalne!
Najczęstsze leczenie prowadzone jest głównie za pomocą środków farmakologicznych, psychoterapii, od czasu do czasu leczenia chirurgicznego, ale pewnymi zabiegami sam możesz sobie pomóc albo przyśpieszyć wyleczenie. Oto najistotniejsze z nich:

1. Stosuj zdrową żywność do swojego menu

Unikaj tłustego mięsa na korzyść owoców i warzyw. Konsumuj więcej ryb – tuńczyka, łososia, sardynki (za wyjątkiem smażonych, tłustych ryb, które, jedzone wieczorem, mogą obniżać libido). Dużo warzyw i owoców to podstawowy przepis na uniknięcie najczęstszej przyczyny impotencji – chorób układu krwionośnego i otyłości. Jeśli chodzi o owoce, to korzystne będą dla ciebie poziomki, truskawki, maliny, jeżyny i jagody. Z warzyw – prócz warzyw zielonych powinno się zjadać czosnek oraz cebulę (dobre przeciw miażdżycy) i paprykę, pomidory, kukurydzę, selery i por.

Warto zadać pytanie dietetykowi o stosowną dietę, ułożoną specjalnie pod grupę krwi. Pamiętaj, iż dieta nie jest sztywnym „niespożywaniem smacznych potraw”, ale uzupełnieniem dziennego menu w posiłki wartościowe i zredukowaniem tych najbardziej szkodliwych. Rozważ wdrożenie do swojego jadłospisu dań z regionu śródziemnomorskiego, szczególnie zaś owoców morza.

2. Poznaj afrodyzjaki

Istnieje grupa produktów, które w jakimś stopniu pobudzą twój organizm do „działania”. Ogólnie uważa się (co więcej – jest to dowiedzione), że lampka czerwonego wina przed stosunkiem wzmaga aktywność seksualną. Unikaj jednakże alkoholu wysokoprocentowego, który podziała w złą stronę. Z przypraw stosuj więcej imbiru, który wpływa na sprawniejsze krążenie krwi i goździków, które polepszają nastrój. Z owoców morza chwalone są ostrygi, homary, krewetki, czy ośmiornice.

3. Zerwij z paleniem

Palenie papierosów (również to bierne) wpływa źle na twój organizm oraz libido. Amerykański stereotyp ubiegłych lat, w którym to para po udanym zbliżeniu pali papierosa, to głupi pomysł. Papierosy nie dość, iż bardzo obniżają twoją sprawność seksualną i wywołują inne, równie poważne problemy, z nowotworem płuc na czele – to w dodatku sprawiają, iż będzie cię „czuć” z odległości. Wierz mi, wiem co piszę – jestem człowiekiem niepalącym i kogoś, kto pali, czuję ze sporej odległości. Najbardziej męczący zapach utrzymuje się we włosach, potem na ubraniu, o nieświeżym oddechu nie wspominając. Jeżeli twoja partnerka nie pali, a ty tak, to może być przyczyną dodatkowych nieporozumień i krępujących sytuacji między wami, też w łózku. Oczywiste jest, że jako palący na pewno nie pachniesz smakowicie.

4. Ruszaj się

Aktywność seksualna jest trwale związana z dobrą kondycją i wydolnością układu sercowo – naczyniowego. Toteż tak znaczące jest, abyś prócz dobrego odżywiania aktywnie praktykował sport. Czynnie? Oznacza to codzienne ćwiczenia ruchowe, przynajmniej 30 min – bieg albo siłownia oraz systematyczne 1-2 razy w tygodniu uprawianie dyscypliny sportowej, np.: tenisa. Tutaj dużo zależy od twoich zasobów czasowych, które, jak mniemam, nie są zbyt rozbudowane. Zgodzisz się jednak z tym, że im mniej czasu, tym skuteczniejsza organizacja (oczywiście do pewnych granic)? Na pewno, jeśli będziesz pragnął regularnie uprawiać sport, znajdziesz na to chwilę czasu.

5. Pielęgnuj swoje życie intymne

Aby nie dopuścić do „męskiego problemu” regularnie uprawiaj seks. Wyślij na wakacje rutynę a wprowadź do twojego związku więcej świeżości. To najskuteczniejsza droga do przywrócenia regulacji hormonalnej. Jeśli twój związek ma teraz kłopoty (nawet w przypadku, gdy powodem jest ta „trzecia”) postaraj się je rozwiązać, ponieważ to także pośrednio oddziałuje na twoją zdolność seksualną.
wiecej tutaj : tania viagra